ေလ်ာက္ထားပါရေစ ဆရာေတာ္ အရႇင္ျမတ္မ်ား
ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာမႇာ ဖန္ဆင္းရႇင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ (ေဂါ့ဒ္)မရႇိဟု ဆိုပါသည္။ သို့ျဖစ္ပါက ဆုေတာင္းလ်င္ ေတာင္းသည့္ဆုကို မည္သူက ျပည့္ေအာင္ လုပ္ေပးပါသနည္း။ ဗုဒၶကိုယ္ တိုင္ကေကာ တပည့္သာ၀ကမ်ားအား ဆုေတာ္ကို ေပးခဲ့ဘူးပါသလား။ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ကုသိုလ္က ဧကန္အက်ဳိးေပးမည္ျဖစ္၍ အထူးဆုေတာင္းဖြယ္ လိုပါသလားဘုရား။ ဆုေတာင္းတာနဲ့ ပတ္ သက္ၿပီး ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာက မည္သို့ လက္ခံထားသည္ကို သိလိုပါသည္။
သက္လ်ာ
Answered By - ဆရာေတာ္ ဦးေကလာသ
ဓမၼာစရိယ၊ B.A. (Philo), M.A. (Buddhism) Date: 6 Feb 2008
ျခားနားခ်က္
ဗုဒၶ၀ါဒဟာ ဣႆရ (စၾက၀ဠာ ကမၻာမိုးေျမကို စိုးပိုင္) နိမၼာန (စၾက၀ဠာတစ္ခုလုံးကို ဖန္းဆင္း)တဲ့ ထာ၀ရတည္ၿမဲတဲ့ တစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားသခင္ရႇိ၀ါဒကို လက္မခံတာ မႇန္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒီတို့ ဆုေတာင္းရာမႇာ ဘာမႇမလုပ္ဘဲ အဲဒီတစ္ဆူတည္းေသာ ဘုရားကို မ်က္စိမႇိတ္ ယုံၾကည္႐ုံမ်နဲ့ လိုတာေတြ အားလုံးကို ရတယ္ဆိုၿပီး လက္ျဖန့္ ေတာင္းခံတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုခုကို လုပ္ၿပီးမႇ ဆုေတာင္း ပတၴနာျပဳရင္ ေတာင့္တတဲ့အတိုင္း ျဖစ္တယ္လို့ ယံုၾကည္ၿပီး ဆုေတာင္းတာပါ။ ဒါကို လက္ေတြ႕နဲ့ ဆႏၵကို ေပါင္းစပ္ျခင္းလို့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္မလားဘဲ။
ဗုဒၶရဲ႕ ႏႈတ္ျမြက္
သဂႌတိသုတ္ (ဒိ ၃၊ ၂၁၄)မႇာ ျမတ္ဗုဒၶက 'အလိုရႇိရာကို ေတာင့္တ (ဆုေတာင္း)ၿပီး သမဏျဗဟၼဏတို့ကို ထမင္း အေဖ်ာ္စသည့္ လႇဴဖြယ္၀တၴဳကို ေပးလႇဴလ်င္ လူနတ္ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္သည္သာမက ျဗဟၼာဘ၀ကို ရရႇိရန္ပါ အေထာက္ အပံ့ျပဳႏိုင္၏ (အပိုဒ္ ၃၃၇ အႏႇစ္ခ်ဳပ္)'လို့ မိန့္ပါတယ္။ 'တရားမ်တမႈကို ျပဳေလ့ရႇိသူသည္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ လူ့ဘ၀ နတ္ဘ၀ကို ေတာင့္တ (ဆုေတာင္း) ပါက ရရႇိႏိုင္၏ (မ ၁၊ ၃၅၉)'။ 'အလႇဴေပးျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏႇလုံးကို ေစာင့္စည္းျခင္း၊ ဣေႁႏၵတို့ကို ေစာင့္စည္းျခင္းဟူေသာ ေ႐ႊအိုးကို ႁမႈပ္ႏႇံ၍လည္းေကာင္း၊ ေစတီ သံဃာ ပုဂၢဳိလ္ ဧည့္သည္ အစ္ကို အစ္မတို့အား ေပးလႇဴျခင္း ကိစၥႀကီးငယ္ကို ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္းဟူေသာ ေ႐ႊအိုးကို ႁမႈပ္ႏႇံ၍လည္းေကာင္း အလိုရႇိေသာ ခ်မ္းသာသုခကို ေတာင့္တ (ဆုေတာင္း)ပါက ေတာင့္တသည့္ ဆုကို ရႏိုင္၏ (ခု ၁၊ ၉)'။ 'သုဂတိ ဘ၀တစ္ခုခုကို ေတာင့္တ၍ (ဆုေတာင္း၍) ကုသိုလ္ျပဳအံ့၊ ယင္း ေတာင့္တအပ္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ႏိုင္၏ (တၾတဴပပတၲိယာ သံ၀တၲတီတိ ယံ ပေတၴတြာ ကုသလံ ကတံ၊ တတၴ တတၴ နိဗၺတနတၴာယ သံ၀တၲတိ) (ဒီ-႒ ၃၊ ၂၂၇)'။
ဗုဒၶ ဆုေပးျခင္း
'ပဥၥသီခ ေကာင္းေပၿပီ၊ အေႁခြအရံ ပရိသတ္ႏႇင့္တကြ နတ္တို့သနင္း သိၾကားမင္းသည္ ခ်မ္းသာပါေစသတည္း' (ဒီ ၂၊ ၂၁၅)လို့ ဗုဒၶရႇင္ေတာ္ သိၾကားမင္းကို ဆုေတာ္ေပးဖူးပါတယ္။ 'ျမတ္ဗုဒၶသည္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ လာေရာက္၍ ရႇိခုိးသည္ရႇိေသာ္ ေ႐ႊမ႐ုိးစည္ႏႇင့္တူေသာ လည္တိုင္ေတာ္ကို ခ်ီေႁမႇာက္၍ နားခ်မ္းသာဖြယ္ ႏႇစ္သက္ဖြယ္ရႇိေသာ၊ အၿမိဳက္ေရစင္ သြန္း ေလာင္းသည္ႏႇင့္တူေသာ အသံေတာ္ကို >မက္ဟလ်က္ 'ကိုယ္စိတ္ႏႇစ္ျဖာ ခ်မ္းသာပါေစ'ဟု ထိုပုဂၢဳိလ္၏ အမည္ကို ေခၚလ်က္ ဆုေပးစကား ျမြက္ၾကားေတာ္မူ၏' (မ-႒ ၁၊ ၁၈၅)။
ဗုဒၶ၀ါဒ ဆုေတာင္း
ဗုဒၶ၀ါဒီတို့ လက္ခံတဲ့ ဆုေတာင္းျခင္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္မႇန္က ဒီလိုပါ။ သူသူငါငါ ေလာကသားေတြ အလိုအႀကိဳက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စ႐ိုက္အေထြေထြ ရႇိၾကရာမႇာ မိမိလိုလားတဲ့ ရည္မႇန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ကို ရရႇိႏိုင္ဖို့ ရည္ñႊန္းျခင္း၊ စိတ္ñြတ္ျခင္း၊ စိတ္ကို ေဆာက္တည္ျခင္း၊ စိတ္မႇာ ထားျခင္း၊ စိတ္ကို ပြားမ်ားေစျခင္း၊ ေတာင့္တျခင္းကို ဆုေတာင္းျခင္း (အဓိကာရပဓာန)လို့ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီလို ဆုေတာင္းရာမႇာ ဗုဒၶ၀ါဒီေတြဟာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္တစ္ခုခုကို လုပ္ၿပီးမႇ ဆုေတာင္းပါတယ္။ အနည္းဆုံး ရတနာသုံးပါးကို ရႇိခိုးကန္ေတာ့ျခင္း (မဏာမ) ကုသိုလ္ေလာက္ကို ျပဳၿပီးမႇ ဆုေတာင္းၾကတာပါ။ ေရႇးေရႇးက က်မ္းျပဳမေထရ္ေက်ာ္ေတြဟာ က်မ္းမျပဳခင္ ရတနာသုံးပါးကို ရႇိခိုးၿပီးတဲ့အခါ 'တႆာႏုဘာေ၀န ဟတႏၲရာေယာ = ဤပဏာမ (ရတနာသုံးပါးရႇိခိုး) ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ကင္းေပ်ာက္ (က်မ္းၿပီးေျမာက္ပါေစ)'လို့ ဆုေတာင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ပထမ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုခုကို ျပဳရမယ္၊ အဲဒီေနာက္ လိုရာအက်ဳိးကိုရဖို့ ဆုေတာင္းတယ္လို့ အဆင့္ ႏႇစ္ဆင့္ပါ။ အင္း၊ ဆုမေတာင္းေပမဲ့ ကုသိုလ္ကံက ေကာင္းက်ဳိးကို ေပးၿမဲပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ စိတ္္ñြတ္ၿပီး လိုခ်င္တဲ့ဆုကို အထူးျပဳၿပီး ပန္ဆိုလိုက္တဲ့အခါမႇာ မိမိရဲ႕ စိတ္စြမ္းရည္ စိတ္ကိုင္းñြတ္မႈ စိတ္ဦးတည္ခ်က္ဟာ ပိုမို ပီျပင္သြားတာေပါ့။ ဦးတည္ခ်က္ရႇိတဲ့ လမ္းဟာ ပိုမို မေျဖာင့္ျဖဴးေပဘူးလား။
ဆုေတာင္းျပည့္
ေျပာျပထားတဲ့အတိုင္း ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အလုပ္ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကို ေဖာ္ñႊန္းတာျဖစ္လို့ ဆုေတာင္းျပည့္ျခင္း မျပည့္ျခင္းဟာ ေစတီ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတြနဲ့ မဆိုင္ပါဘူး။ အဲဒီ ေစတီ အဲဒီဆင္းတုေတာ္မႇာ ဆုေတာင္းမႇ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္လို့လဲ မစြဲလမ္းသင့္ဘူး။ သီလ ျပည့္စုံ စင္ၾကယ္ေနခိုက္ စင္ၾကယ္တဲ့ ဒါနကို ျပဳၿပီး အဓိ႒ာန္ျပဳ ဆုေတာင္းရင္ ေစတီ ဆင္းတု မပါဘဲလဲ ဆုေတာင္းျပည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာမဆို 'ဒါမႇ ဒါပဲ ဟိုဟာဆိုရင္ ဟင့္အင္'ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ေခ်ဘူး။ 'ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား'ဆိုတဲ့ နာမည္က အနည္းဆုံး အိပ္ေမာက် သို့မဟုတ္ အိပ္မေပ်ာ့္တေပ်ာ္ ျဖစ္ေနတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒီတစ္ေယာက္ကို လႈပ္ႏႈိးလိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးရႇိတာပဲ။ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ သားေမာင္ ကာဠကို အသျပာေပးၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သြားဖို့ ဖ်ားေယာင္းခဲ့တဲ့ ထုံးရႇိပါတယ္။ သာသနာျပဳပုဂၢဳိလ္ေတြက ၿဂိဳဟ္ႀကီးကိုးလုံးပူေဇာ္မႈ လႊမ္းမိုတဲ့ေနရာမႇာ ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္မႈနဲ့ အစားထိုးေပးခဲ့တာလဲ ဓမၼနဲ့ မဆန့္က်င္လို့ လက္ခံႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အခက္အခဲေတြနဲ႕ မြမ္းက်ပ္ေနသူတစ္ေယာက္ကို 'ဒီကုသိုလ္ေလးျပဳ၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားၿပီး၊ အဓိ႒ာန္ျပဳ ဆုေတာင္းပါလား'လို့ ဗုဒၶ၀ါဒီအခ်င္းခ်င္း အၾကံေပးေကာင္းပါတယ္။ တိုက္ဆိုင္မႈရဲ႕ ရလာဒ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ အဲဒါေနာက္ကိုပဲ လိုက္ၿပီး လက္ေတြ႕ က်င့္ႀကံမႈကို ေမ့ေလ်ာ့ေနရင္လဲ မသင့္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာသာတရား ကိုးကြယ္ရာမႇာ ေယာနိေသာမနသိကာရ (သင့္ေအာင္ ႏႇလုံးသြင္းျခင္း)နဲ့ အစြန္းမေရာက္မႈဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
thank you for your comment